MilenaGotuje.pl

Domowa chałwa FIT z sezamu

Chałwa klasyczna i chałwa czekoladowa.
Chałwa klasyczna i chałwa czekoladowa.

Zdrowa i sycąca FIT chałwa przygotowana z trzech zdrowych składników: sezamu, miodu i kropli ulubionego aromatu (opcjonalnie).

Składniki:

  • 300 g sezamu
  • 4 łyżki miodu
  • kilka kropli aromatu cytrynowego
  • 2 łyżki kakao
  • Opis przygotowania:

    1. Na rozgrzanej patelni poddajemy działaniu wysokiej temperatury nasz sezam. Następnie umieszczamy go w młynku do kawy i mielimy partiami, aż uzyskamy jednolitą i klejącą masę.
    2. Po zmieleniu 300 g sezamu, dodajemy cztery łyżki miodu. Mieszamy. Masę dzielimy na dwie części, tylko do jednej dodajemy kakao.
    3. Wylepiamy pojemniki, otrzymując chałwę klasyczną (bez dodatków) i chałwę kakaową. Umieszczamy w zamrażalniku na kilka godzin. Po tym czasie przechowujemy w lodówce 24 godziny.
    4. Kroimy w małe kawałki i delektujemy się smakiem FIT tureckiego deseru.

    # sezam - duża zawartość kwasów tłuszczowym omega 9, źródło miedzi i manganu, wapnia, magnezu, żelaza, witaminy B1, cynku, selenu, błonnika.
    # miód - zawiera duże ilości mikroelementów: potasu, chloru, fosforu, magnezu, wapnia, żelaza, manganu, kobaltu, witamin A,B1,B2,B6,B12, kwasu foliowego; ponadto ma działanie antybakteryjne, wzmacnia serce, koi nerwy, należy do grupy naturalnych antybiotyków.
    # kakao - źródło wielu witamin, mikroelementów i zdrowych tłuszczów.

    Czas przygotowania:

    do 30 minut

    Ilość porcji:

    3-4 osób

    Galeria:

    Potrzebne produkty do słodkiego deseru.
    Potrzebne produkty do słodkiego deseru.
    Prażymy sezam na patelni.
    Prażymy sezam na patelni.
    Wylepione pudełka chałwą.
    Wylepione pudełka chałwą.
    Chałwa po wyjęciu z lodówki 24 godziny później ...
    Chałwa po wyjęciu z lodówki 24 godziny później ...
    Pozostaje nam tylko delektować się słodkim przysmakiem.
    Pozostaje nam tylko delektować się słodkim przysmakiem.
    Przeczytane 3149 razy.